MOSZKVA, Oroszország - Az orosz Kommersant gazdasági napilap jelentése szerint a Sollers, a Ford és a Toyota helyi partnere, a ZMZ motorgyár és az UAZ terepjáró-specialista tulajdonosa az UAZ hosszútávú stratégiáján dolgozik.
Az UAZ, amely 2010-ben 56400 járművet gyártott elavult modellpalettája miatt veszít versenyképességéből. Az UAZ kishaszonjármű-családot eredetileg 1961-ben mutatták be, s azóta csak kisebb változtatásokat eszközöltek a járművön. A legújabb Patriot is az 1990-es években gyártott Simbir ráncfelvarráson átesett változata.
A Sollers kiváló kapcsolatokat ápol a dél-koreai Ssangyong vállalattal, s így elképzelhető, hogy az új UAZ típusok Ssangyong-alapra készüljenek. A Kommersant információja szerint kb. 100 millió euróba kerülhet egy kifutó modell gyártósorának megvásárlása.
A Taganrogban székelő TagAZ, amely leginkább Hyundai és Chery összeszerelőként ismert, néhány évvel ezelőtt megvásárolta a Ssangyong Korando és Musso gyártósorát.
A Sollers most alakítja ki az UAZ hosszútávú stratégiáját