Az új ötajtós kompaktot Európának, Oroszországnak és Kínában szánják. A márka nemzetközi irányelveinek megfelelően a felsorolt régióban gyártott járművek mind különböznek majd. Az indiai piacon négyajtós karosszériával mutatkozik be az újdonság.
Ezek a lépések összhangban vannak a Skoda 2018-ig előirányzott stratégiái tervével, melyet tavaly hagytak jóvá. A márka a következő három év során félévente mutat be egy új modellt, illetve 2018-ig évi 1.5 millió darabra növeli eladását.
A Škoda masszívan invesztál új modelljei fejlesztésébe, piacaiba és gyártáskapacitása növelésébe. 2013 közepén kezdődik a Yeti gyártása Kínában. A Shanghai Volkswagen-nel közösen még egy modellt fognak gyártani a helyi piacra, mellyel a Kínában gyártott típusok száma ötre emelkedik.
A márka a Volkswagen Csoport és az orosz GAZ autógyár között létrejött együttműködés révén oroszországi gyártását is kiterjeszti. A Nyizsnyij Novgorod-i GAZ üzem 2012 utolsó negyedévében kezdi meg a Yeti összeszerelését. Indiában a Škoda egy teljesen új szedán gyártását indítja el még az idén. A gyártó mindemellett tradicionális európai és cseh piacainak is kellő figyelmet szentel – a Fabia és az Octavia mellett a Mladá Boleslav-ban működő fő gyártóüzemben egy harmadik modell gyártását kezdi meg, melyhez már bővítik a gyártósorok kapacitását. 2012 végétől a Vrchlabí–i üzemben megkezdődik a DQ200 duplakuplungos sebességváltóművek előállítása is.
A Škoda új, szériaváltozathoz közeli koncepcióautója a márka hatodik modellsorozatának előfutára